gsdgina

Alla inlägg under augusti 2011

Av Kerstin Persson - 31 augusti 2011 00:06

Åter igen är jag så otroligt nöjd med min Stjärna! Idag gjorde jag en smal korridor som var glesare vallad än sist. Då gick jag ner och upp en gång och framochtillbaka två gånger. Idag gick jag bara framochtillbaka en gång och lade ut ett föremål  cirka 10 meter och ett ungefär 20 meter ut. Och hon sprang ut med glädje och hämtade först det närmaste och sen det bortersta.  Hon kan, min voffs!   

Av Kerstin Persson - 26 augusti 2011 11:46

 

  Hedeforsens Gina, min vackra duktiga stjärna som idag fyller 18 månader!    

Av Kerstin Persson - 26 augusti 2011 11:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kerstin Persson - 24 augusti 2011 16:39

Vi var i Veberöd idag och provade lite uppletande och jag använde mej av nya tips från Daisy. Jag har tidigare testat ovallat...   Och jag har varje gång sett att Gina går cirka fem meter ut och se'n viker hon av och letar upp spåret som ligger minst  10 meter bredvid.Och där springer hon framochtillbaka ett par gånger, fast att vi tidigare har vindat in föremålet innan jag släppte på. Så där ligger alltså ett spår rakt fram också, med tillbakagång, ändå har hon vikit av! Det har blivit fel tidigare men man ska ju inte ge sej meddetsamma. Så idag testade jag att göra som man ska, med en smal korridor, och Gina blev totalt snurrig. Hade hon varit en så'n hund som satt sej ner och tittat på mej och sagt "vad har du nu hittat på?" så hade jag inte blivit förvånad! Hon sprang som en yr höna och försökte hitta det spår jag använt för att kasta ut föremålet. Hon hittade det till slut, föremålet alltså, men det var inte rakt ut, rakt in.

Nästa gång får jag nog se till att det blåser lite mer, större chans att lyckas då...

Av Kerstin Persson - 20 augusti 2011 20:05

Vilken underbar dag vi har haft i skogen idag!   Jag har en alldeles underbar hund, som är så kanonduktig på att spåra! Idag hade jag en spårläggare som berättade för mej hur duktig Gina är och att allting var alldeles rätt och perfekt och, hör och häpna: jag trodde vartenda ord som Lisa sa! Och jag är alldeles supernöjd med vår dag!    

   Vi gör framsteg i uppletet också! Sån't tar tid men nu känner jag själv också att det går på rätt håll! Gina tycker äntligen att det är bara superroligt och det är så skönt att slippa se henne lägga bak öronen och säja "måste jag?" Min FinaGina      

Av Kerstin Persson - 6 augusti 2011 15:51

Uppletandet går inte alls bra... Jag har gjort totalt fel. Det går inte så bra att någon går ut med henne i koppel, och inte utan koppel iheller, och droppar en grej och se'n en till grej. Hon känner så stort obehag inför andra människor att glädjen över att hämta in grejor till mej försvinner. Och Annette var smart nog att påpeka att: varför ska du ta ut henne med en annan människa? Så blir det ju inte se'n....  Att jag själv ska gå ut och slänga ett föremål, med Gina i koppel och se'n gå tillbaka och skicka henne... det blir ju litegrann som en synretning och så'na ska det inte vara...  Usch det är inte roligt att träna hund nu. Hur fan ska jag göra för att det ska bli bra... *snyft* 


Jag har fått ett förslag från Jan: Jag ska prova i en månad att lägga ut när hon inte ser det och att hon får vinda in föremålen och gå tillbaka och skicka *SUCK*  Så får vi se om det blir bättre. Just nu är jag inte speciellt upplagd för det, usch vad jag kan bli nerstämd av en så'n liten petitess...  

Ovido - Quiz & Flashcards