gsdgina

Alla inlägg under februari 2011

Av Kerstin Persson - 19 februari 2011 20:48

Idag var vi i Sandhammaren alla tre och spårade. Gina gick låååångt, jag vet inte riktigt hur långt men jag tänkte mej ett spår på cirka tvåhundra för det visste jag att det bör hon klara, men Bosse som lagt det hade travat på en bra bit! Det gick perfekt alltihopa   och som vanligt var det jag som fick alla dålig kritik. 'Du måste visa mer glädje när hon hittar apporterna vaför ska hon annars stanna?' *suck* så jag ska bli gladare,   som på beställning bara *suck*

  Exi gick jag själv ett spår till, jag lade ut tre träpinnar och hon hittade fyra.... så det var verkligen bra jobbat.   Det finns en slingerväxt i skogen som heter vild-kaprifol, den är stark, jag snubblade två gånger på skiten!  

Se'n hade vi uppletande: Exi fick fyra föremål som hon hittade....... till slut. Gina skulle vinda in ett föremål och det var ingen höjdare. Tre gånger och lika tråkigt varje gång... Nästa gång ska hon få vinda in som hon gjorde förra gången vi hade uppletande på appellplanen, då var hon mycket mer fokuserad på att verkligen hitta föremålet. 

  Ett nytt tips som jag tror passar mej och Gina när det kommer till spårapporterna: istället för att tjoa och tjimma med pinnarna ska jag bara lugnt berömma henne och berätta hur duktig hon är, länge och mycket. En riktig kelstund ska det bli vid varje apport!

Av Kerstin Persson - 14 februari 2011 17:50

senaste spåret jag la till Gina gick inte så bra. Jag vet att hon inte ens är året och att hon kan egentligen inte gå ett femtusenmeters-spår, men trehundra meter är väl inte att vara överambitiös.......


Hon tog upp det jättefint när jag bjöd riktningen cirka 45 grader och hittade förstärkningen, kalas alltså! Så fortsatte hon och gick förbi (höger)vinkeln och snurrade medsols och kom på spåret igen och började bakspåra... jaha och där står jag stilla som ett stort fån och väntar på att hon ska lösa det själv. och det gjorde hon väl för hon hittade nästa apport men tappade fokus på vad hon skulle göra. Hon sprang bara omkring och spårade allting annat.

Precis som en sur unge som inte får som den vill: 'spåret gick inte på det håll jag gick så nu skiter jag i det'. Nu vet jag att det fungerar inte så men lilla sassi blev lite ställd, fick en smäll på fingrarna.

Jag gick alltför fort fram och Gina har inte hunnit med riktigt. Jag måste lägga lättare spår som hon inte kan misslyckas med.   och undvika vildsvinen till att börja med. Så enkelt är det!  

Ovido - Quiz & Flashcards