gsdgina

Alla inlägg under januari 2011

Av Kerstin Persson - 26 januari 2011 17:32

  Jag tog en liten promenix runt våra marker tillsammans med båda mina vovvar. Vi gick bland annat ner mot vår nya lilla damm, ca 70x100 meter på ett ungefär. För att komma ner till vattnet så är där en liten nerförsbacke.... med ungefär samma lutning som den i bakgrunden på bilden.

 

Och ungefär 50 meter lång, så man kan få upp rätt bra fart om man är en schäfer på 11 månader. Har man då också en boll i munnen så blir det ännu roligare att rusa fram! Det gjorde alltså Gina, hon hade en jäkla fart ut! Hon visste nog inte att det var is hon sprang ut på, ett stort blankt golv såg det ut som! Lite erfarenhet har hon skaffat sej så hon begrep att tvärnita var ett dåligt alternativ. Jäklar vad jag skrattade!    Efter ca tjugo meter ut på isen så släppte hon sin boll och den fortsatte en bra bit snett ut till höger, Gina själv fortsatte galoppera rakt fram i minst 50 meter! Stackars tös, hon vågade inte stanna, gud vad det såg roligt ut! När hon äntligen fått stopp på sej  så vände hon mycket försiktigt och trippade lika försiktigt tillbaka  Kvar ute på isen låg hennes boll men den vägrade hon att hämta   Så'n tur för mej att Exi ville gå ut efter den.

Av Kerstin Persson - 24 januari 2011 23:05

Jag kommer inte in på fb, aaaarrrgggh  jävla skitdator det är dens fel. Alltihopa är datorns fel: vädret, mörkret, tröttheten min. Så fort det går mej emot så är det datorn som trotsar mej!! Mögdator   

Av Kerstin Persson - 9 januari 2011 17:53

...eller det gjorde så imorse   Jag och Gina var i ridhuset och tränade, så mycket som man tränar med en 10½ månaders schäfer'valp' Det är mest jag som tränas  : 'tveka inte', 'upp med hakan', 'var har du leksaken?',' var nu lite rolig!!' Vi gick inte många steg förrän jag fick höra att hon lutar sej mot mej och det visste jag om, 'det är väl inte hela världen, det är väl bra' tyckte jag. Oj vad jag blev korrigerad där! Hon ska sitta själv och utan stöd! Det visste jag ju egentligen om men ibland tänker jag visst inte ordentligt...   

Det var första gången för Gina i ett ridhus och hon gillade bollarna som låg på marken. Hon ser så jäkla rolig ut 'oj en godsak' så kastar hon sej efter den kvick som attans och springer iväg en bit för att inte jag ska kunna ta den! GulleGina   

Ovido - Quiz & Flashcards