gsdgina

Alla inlägg under april 2011

Av Kerstin Persson - 29 april 2011 19:23

Mina vackra hundar har vuxit i sina respektive kostymer under påsken som varit... Det är inte särskilt lyckat, för ingen ville ge sej, så nu har jag två haltande schäfrar  

Exi måtte ha haft en kanonhärlig påsk hos Lotta och Lars  , för hon är mycket kaxigare gentemot Gina. Det är bara positivt för mej, Exi är äldst och ska vara den som bestämmer, så är det bara.


Gina hade en alldeles underbar påsk, det vet jag för jag var själv med. Så nu måste jag trycka tillbaka henne lite och egentligen bär det mej emot, men så måste det vara, hon är fortfarande yngst i huset. Det är bara så förbannat retligt att dom måste börja slåss för att jag ska förstå allvaret. 


För övrigt så har jag och Exi avslutat en rallylydnadskurs, det var en fortsättningskurs. När vi gått nybörjarkursen och hade en avslutningstävling så kom jag och Exi nästsist, jag tror vi var åtta deltagare. Jag låg kvar i det gamla stuket av lydnad, 'lyd-eller-få-på-skallen' och det var inte alls lyckat! Nu fick hon inte'på-skallen' men det är strängt förbjudet att höja rösten i rallylydnad, det lärde jag mej den hårda vägen. Denhär gången hade jag lärt mej hur man ska göra och vi vann fortsättningskursens avslutningstävling! Visserligen är det inte på riktigt, men det är en liten seger att jag kan behärska mej!     

Gina håller på att lära sej vanlig brukslydnad, hon är så duktig och det är oftast jag som får skäll, som det brukar vara.  Något gör jag väl rätt annars hade nog inte jag fått nåt beröm *sträckerpåmej* Jag blir lite avis på dom som lägger ner sin hund vid fikabordet, lämnar platsen och hunden ligger kvar! Vi kommer väl också dit... en dag.


    

Av Kerstin Persson - 18 april 2011 11:03

Det är kolossalt bra att ha ett jobb, jag uppskattar det verkligen. Tyvärr krockar det med min planering ibland, men jag måste ju ha pengar så jag kan fortsätta leva, det går inte att säja 'nej, jag har andra planer, tyvärr kan jag inte komma'. Hade jag haft ca 50 000 ut i månaden så kunde jag kosta på mej att vara lite kaxigare... Det är inte hela världen och det kommer fler dagar men jag hade tänkt åka och spåra imorgon.... :( :-( (var fasen är smilisarna när dom behövs?!)

Ovido - Quiz & Flashcards