gsdgina

Alla inlägg under augusti 2010

Av Kerstin Persson - 27 augusti 2010 16:33



Såhär måste man resa raggen när otäcka små köttbiffar envisas med att glo! Sååå rälia dom var tyckte Gina!

 

Vi har varit i Snoge och spårat idag, bara jag och Gina och Exi. Jag tycker Gina gör framsteg så det är väl helt ok. Jag borde ha varit lite flitigare men jag skulle ta det lugnt enligt experterna, så därför har vi inte kommit så långt som jag egentligen vill. Hela utflykten tog ca 1½ timme så där var inte mycket dötid, jag hann städa bilen litegrann medan jag väntade.   I onsdags var vi två människor, mitt sällskap berättade hela sin  livshistoria   ALLTIHOPA utom möjligtvis sin egen födelse.  Det tog nästan 6 timmar.... jag är nog en skicklig lyssnare, om jag själv vill...   

Av Kerstin Persson - 24 augusti 2010 15:39

Gina har blivit fotograferad idag!   Ska bli såååå spännande att se resultatet. Det var Anki som knäppte och det var ju väldans vad det klickade  Så nu får jag några kanonbilder som jag kan skicka till uppfödaren!  

Av Kerstin Persson - 23 augusti 2010 20:18

Det är alldeles underbart..  Förutom våra dagliga promenader, där traktorer och skördetröskor för tillfället är väldigt vanliga, så är vovvarna utomhus själv lite då och då också. Idag ville Gina ta med sej ett byte in: en gammal död råtta. Så det blir inget pussande på lääääänge!   

 Mina egna försök att fånga Gina på bild...             



Av Kerstin Persson - 13 augusti 2010 07:13

   Gina är så jäkla duktig! Hon gillar förstås inte att stå i badkaret, men efter att ha blivit bunden så att hon inte kan hoppa över kanten och ut så står hon stilla och hade hon kunnat prata så hade hon nog sagt: "det kunde du väl sagt meddetsamma, detta var ju inte så svårt!" Hur skulle jag kunna veta att det var så enkelt?  

 Exi tycker allt hon inte vill göra är pest och pina, Gina bara står stilla och accepterar!

  Jag har fått lite olika kommentarer om Gina: 'E de en schäfer?'Då tänker lilla Kerstin: e dom rent puckade, de e väl klart det är en schäfer.

  Eller: 'det e en blandras va?' Jaja, vi är ju alla olika med olika mål och ambitioner.....

  Gina är så vacker, alldeles kolsvart! Det är inte helt lätt att få bra foton på ett litet lakritstroll  Jag skulle fotografera lite oftare men då kanske jag missar nåt när jag står med kameran framför ögonen, och dessutom är alla andra så mycket duktigare än jag som bara har en liten fjuttkamera.  

 Idag ska vi prova lite uppletande och se'n ikväll kanske åka och spåra med Exi. Det har inte blivit så mycket med det på sista tiden...


Jag tycker:  om man åker på hundläger så gör i alla fall jag det för att träna hunden, få lite nya idéer, och kanske lära av andras misstag så jag inte gör om dom.... jo, och lära av mina egna misstag också. Det som är runt omkring, kvällarna och eventuellt umgänge (heter det så?) det är ganska oväsentligt för mej.


Jaha, så råkar jag titta ut genom fönstret, där står fan-ta-mej en amstaff!!!!!! Utan koppel eller förare... Så fru Persson plockar fram skor och ångar upp till nya grannen, tur där är en bit att gå så jag hinner lugna ner mej.... "ooojjjjjjj, har han smitit nu igen.... han e så snäll"  jo, jippi vad skoj, jävla puckade människor som inte kan hålla reda på sin byracka!

Ovido - Quiz & Flashcards