gsdgina

Alla inlägg under juni 2010

Av Kerstin Persson - 21 juni 2010 08:40

Visst är hundar fantastiska!?    Exi tycker det är sååå kul att jaga bilar, inte så fantastiskt eg....

   Gina bryr sej inte om dom, ännu....

   Idag tog jag båda med mej på morgonpromenaden och gick ner genom heeela byn. Av 11 hus är där hundar i sju av dom och det bryr sej inte Exi om men Gina tycker förstås dom är obehagliga.  Inte en enda gång medan vi gick mellan husen så tittade Exi efter någon bil öht, och där kom måååånga bilar. Och Gina bara travade efter Exi, det ser så roligt ut!   

   Nu ska det bara gå på rätt/det positiva hållet! Mina fina vovvar!  

Av Kerstin Persson - 20 juni 2010 21:22

Ikväll har hela familjen varit på visit hos mina föräldrar och allt har bara varit positivt! Min lillasyster har en irlänsk setter som e så cooooooooooooooooool, och fy attans vad Gina tyckte det var obehagligt   i början. När hon fått tänka i en halvtimme och sett hur snäll Ross är så gick allting så kanonbra och jag är så nöjd med hur deras möte avlöpte!   Sååå roligt att ett hundmöte för en gångs skull verkligen gick riktigt positivt, både för Gina och för mej. Det blir nog hund av henne till slut också!   

Av Kerstin Persson - 19 juni 2010 19:09

Ooh nej, allt är bara frid och fröjd! Nu i alla fall....   I onsdags när jag tittade ut på våran yttertrappa så låg där ett giftblock, sådana som man lägger i lådor mot råttor. Där var lite gnagat på det, en massa flisor låg runtom blocket.

   I torsdagskväll när jag vände ryggen till tog Gina en paket med ålaskinn och /ryggrad. Hon lämnade pappret och en bit plast kvar, snällt av henne.

   På mindre än tre dagar har jag plockat fem fästingar som satt fast så nu har hon fått ett halsband. Och jag vill inte ha halsband på henne men jag ser inget alternativ. FEM stycken kräk!!  

   Hon är så väldigt försiktig mot andra hundar, hellre fly än illa fäkta. Till och med sin egen syster vill hon inte veta av, men Exi kan hon hänga i halsskinnet på! Jag får nog ta det lite lugnt med henne det får bli på hennes egna villkor.... så inget speciellt har hänt, nä.... 

Ovido - Quiz & Flashcards