gsdgina

Alla inlägg under maj 2011

Av Kerstin Persson - 24 maj 2011 23:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kerstin Persson - 21 maj 2011 15:32
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kerstin Persson - 15 maj 2011 16:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Kerstin Persson - 15 maj 2011 13:33

Denhär helgen har jag varit fullständigt ledig från allt vad jobb heter!   Jag är ju förståss inte helt utsliten men när det blir helg är alla andra lediga och är ute med sina hundar och spårar, och så vidare... och så kan inte vi vara med för mitt dumma jobb! Så jag och Gina har varit på klubben denhär helgen och lyssnat och lärt en del. På lördagen var det uppletande och det gick inte alls bra.  Gina ska nog börja löpa snart och hormonerna spelar henne ett par spratt. Usch vad alla människor är otäcka, svansen under magen och med raggen rest och vill inte ha med någon annan att göra! Fy fa-an vad dom e otäcka säjer hon. Så hon ska få vara i fred nu och ska bara bli nonchalerad av alla tills hon har hämtat sej. 

På söndagen hade dom lydnadsträning och man lär sej otroligt mycket bara av att lyssna! Det var några från Ljungby som var nere och campade på klubben och kollade på Cesar i Malmö igår, och det hade visst varit bra! Mycket trevliga människor som jag kommer att träffa på kennellägret nästa månad.    

Av Kerstin Persson - 13 maj 2011 16:44

Efter mina roliga hundar lilla dispyt om vem av dom som bestämmer så slutade det med att Exi blev sydd på fyra olika ställen på frambenen. Det var bara en massa småsår men jag vågade inte lämna dom åt sitt öde eftersom där var fickor på dom, så hon går ständigt med tratt. Hon är makalös på att själv slicka rent och städa upp efter sej!


Och lilla Gina fick ett rejält hugg bredvid ögat så hon blev också sydd och fick ett dränage som jag skulle se till så där inte blev stopp i.... Det var lite knivigt att få igenom (såå, så vänder jag ryggen till henne i två minuter så går hon in i badrummet och tar en penecillinspruta och börjar tugga på! Det är inte bra att blogga!) koksaltlösningen. I alla fall, när jag drog ut dränet så satt där en klump i det ena hålet  men där var fri passage igenom när slangen kom bort, hur jag nu kan veta det....  Men huden runt dränet hade reagerat på det främmande föremålet så den hade svullnat upp lite och det gillade inte jag så vi åkte till vetten igen, för en kort inspektion, och fick en ny tid till dagen efter och Gina blev omsydd och nu verkar allt vara bra. Nu senaste gången så blev hon först sederad och se'n lokalbedövning och så väkt från sederingen och jag kan tänka mej att hon var lite groggy, men det brydde inte hon sej om.  När vi kom ut från veterinärmottagningen blev hon förbannad på en annan hund, så hon har inte tid att ta det lugnt...  

  Nu ska jag i alla fall gå ut och lägga ett litet spår till henne, hon är så duktig!   

Ovido - Quiz & Flashcards